Akcenta top

Maloobchodní tržby - únor 2015

Maloobchodní tržby - únor 2015

Spotřebitelská důvěra v blízkosti osmiletého maxima, kontinuální zlepšování situace na pracovním trhu včetně růstu reálných mezd, to vše jsou faktory, které by měly podporovat růst maloobchodu i v nadcházejících měsících.

Obchodníkům se na začátku roku daří. Po velmi slušném lednovém růstu maloobchodních tržeb jsou i únorová čísla veskrze pozitivní. V meziměsíčním srovnání sice tržby poklesly o 0,1 %, avšak ve srovnání s loňským únorem tržby vzrostly o 6,3 %.

Pokud přičteme k maloobchodu i prodej motorových vozidel, dostaneme meziroční růst tržeb o 7,2 %. Velký apetit po nových automobilech se v únoru odrazil na růstu tržeb u prodejů a oprav motorových vozidel o 8,8 %.

V meziročním srovnání výrazně vzrostl prodej pohonných hmot, konkrétně o 10,3 %. Dařilo se však i prodeji nepotravinářského zboží s růstem o 7,9 %. Nejvyšší meziroční růsty tržeb zaznamenali již tradičně prodejci zboží přes internet či zásilkové služby (růst o 25,2 %) a prodejci počítačů (růst o 21,7 %). Dařilo se však i prodejcům potravin s růstem o 3,2 %. Naopak pokles prodejů o 1,6 % zaznamenali v únoru prodejci oděvů a obuvi.

Spotřebitelská důvěra v blízkosti osmiletého maxima, kontinuální zlepšování situace na pracovním trhu včetně růstu reálných mezd, to vše jsou faktory, které by měly podporovat růst maloobchodu i v nadcházejících měsících.

AKCENTA CZ
největší platební instituce
ve střední Evropě
Chci se stát klientem
51.000
klientů
25
více než
let zkušeností