Důvody, které stojí za pokračujícím růstem maloobchodních tržeb, zůstávají neměnné. Velmi nízká nezaměstnanost, růst reálných mezd a nižší obavy spotřebitelů ze ztráty zaměstnání. Spotřebitelská důvěra zůstává velmi vysoká a naznačuje, že silný růst maloobchodu bude pokračovat i ve druhé polovině letošního roku.
Červencový vývoj maloobchodu lze v kontextu letošního roku označit jako lehce podprůměrný. Zatímco v 1. i ve 2. čtvrtletí letošního roku rostl maloobchod mírně přes 5 % meziročně, tak v červenci to bylo meziročně jen o 4,6 %. V meziměsíčním srovnání maloobchodní tržby o 1,0 % poklesly. Z tohoto lehce podprůměrného čísla však v žádném případě nelze dělat negativní závěry o změně trendu ve spotřebě domácností.
I v červenci rostly rychleji tržby za nepotravinářské zboží (6,8 %), než tržby za prodej potravin (1,3 %). Naopak podobně jako v červnu, byly v červenci slabší tržby týkající se motorových vozidel (pokles o 2,1 %), které se však do hlavního ukazatele maloobchodních tržeb nezapočítávají.
Nejrychlejší růst tržeb v červenci zaznamenaly opět internetové obchody (15,3 %), ale velmi dobře se prodávaly i počítače (10 %) či sportovní vybavení (7,4 %). V souhrnu lze říci, že se v červenci prodávalo dobře vše od oblečení, přes počítače až obuv, když jedinou výjimkou byly farmaceutické výrobky.
Důvody, které stojí za pokračujícím růstem maloobchodních tržeb, zůstávají neměnné. Velmi nízká nezaměstnanost, růst reálných mezd a nižší obavy spotřebitelů ze ztráty zaměstnání. Spotřebitelská důvěra zůstává velmi vysoká a naznačuje, že silný růst maloobchodu bude pokračovat i ve druhé polovině letošního roku.